poniedziałek, 15 lutego 2010

Nauka mądrości

"Jeśli zaś komuś z was brakuje mądrości, niech prosi o nią Boga, który daje wszystkim chętnie i nie wymawiając; a na pewno ją otrzyma."

Z jaką wielką pewnością św. Jakub pisał te słowa – na pewno otrzymasz mądrość od Boga, jeśli tylko poprosisz. A przecież ja tak często nie wiem, co mam robić. Tak często Boga pytam, szukam właściwej drogi, dobrego rozwiązania. I tak często nie znajduję…

Ale w końcu nauczy mnie Bóg mądrości. W końcu pokaże mi właściwą drogę. Będę prosił, a On ofiaruje mi ten dar. Już dziś widzę, że wysłuchuje tej modlitwy.

Bóg uczy mądrości na dwa sposoby. Nadprzyrodzony, gdy po prostu mówi w sercu. On mówi, a ja wiem. Tylko że tak rzadko to czyni…
Częściej działa w sposób naturalny, posługując się światem. Wydając mnie w jego ręce. Oddając mnie w szpony mojej własnej głupoty.
Zdrada, wyszydzenie, ból, wykorzystane zaufanie… Bóg uczy. Takie lekcje trudno się zapomina.

"Błądziłem, zanim przyszło utrapienie,
teraz jednak strzegę Twego słowa.
Dobry jesteś i dobrze czynisz,
naucz mnie Twoich ustaw.
Dobrze to dla mnie, że mnie poniżyłeś,
bym się nauczył Twych ustaw."

Bóg uczy, a ja będę pamiętał tę lekcję.

2 komentarze:

  1. Zdrada, wyszydzenie, wykorzystane zaufanie - nie wiem czy to są lekcje Pana Boga - uczyły by raczej zamknięcia się, wycofania, nieufności. I uczą nie tyle prawdy o nas (najwyżej mogą obnażać jakąś naszą naiwność) co o niedoskonałości bliźnich. W końcu Pan Jezus pomimo zdrad, wyszydzenia, zawiedzionego zaufania trwał przy swoim. "Błądziłem zanim przyszło utrapienie" - W moim przypadku dotyczy to sytuacji gdy widzę, że kogoś zraniłam, a nie miałam takiej intencji, sądziłam, że to jest prawda, że to słuszna droga albo, że mam prawo tak czynić - te lekcje obnażają mój egoizm, moją lekkomyślność, głupotę, lenistwo, albo zwykłe błądzenie. Gdy relacje z bliskimi się psują, przychodzą utrapienia nieporozumień, chłodu - trzeba znów się odnaleźć: co zrobiłam z miłością, gdzie się z nią rozminęłam - myślę, że takie odrobione sumiennie lekcje dają mądrość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ... proście a będzie Wam, dane !!! I gdyby wiara Twa.. To takie aksjomaty wiary. Aksjomaty których nauczał Jezus. I pewnie... trzeba tez czynów z naszej strony. Tyle, że Bóg tez rozdaje nie patrząc na nieraz na nasze czyny...

    OdpowiedzUsuń