czwartek, 7 stycznia 2010

Imię Jezusa

"O co prosić będziemy, otrzymamy od Niego, ponieważ zachowujemy Jego przykazania i czynimy to, co się Jemu podoba."
A cóż to za przykazanie, które otwiera uszy i serce Boga? Cóż to za przykazanie, którego wypełnienie nie pozwoli Bogu nas zawieść w naszych prośbach?
Jedno jest takie: "abyśmy wierzyli w imię Jego Syna, Jezusa Chrystusa". Wierzyć w Imię Jezusa. Jehoszua, Bóg jest zbawieniem. Wierzyć, że to Imię głosi prawdę.

Tak często walczymy, planujemy, ustalamy naszą przyszłość… Szukamy sposobów na pokonanie naszej słabości, albo zła tego świata. Tak wiele robimy, tak bardzo się staramy. Pełni dobrych chęci i pragnień - zbawiciele świata i samych siebie. Jehoszua, Bóg jest zbawieniem. Nie ja. On to wszystko potrafi poukładać, On ma moc, nie ja. Uwierzyć w to, to początek drogi Ewangelii. Oddać się Jego mocy, zaufać Mu, to zyskać pokój serca. Pokój, który pozwoli Bogu działać, a człowiekowi kochać.

Tak wiele próbowałeś zrobić, tak wiele chciałeś zdziałać… Co zyskałeś? Rozczarowanie, ból, niepokój serca.
Zaufaj. Pozwól Jemu działać.

4 komentarze:

  1. "On ma moc nie ja." Przekonałem się o tym. Jak bardzo jestem bezsilny sam. Nie potrafię nawet dać sobie rady z sobą samym. Jeśli ta świadomość jest początkiem to jest dla mnie nadzieja.
    Ponieważ nie mam do Księdza adresu mailowego, dlatego to co chicałem przekazać w liście podepnę do komentarza.
    Przeczytałem kilka początkowych wpisów na blogu Księdza i bardzo mi zależy aby Ksiądz się przyłączył do pewnego projektu. Z góry zastrzegam , że nie chodzi o nic więcej jak tylko o zgodę :)
    Otóż pragnę otworzyć stronę (jest już jej projekt na www.dobre-nowiny.pl ) , która ma być, w moim zamierzeniu, agregatorem (centrum skupiającym) wpisów internetowych z blogów , domen różnych parafii, zakonów, stowarzyszeń, wspólnot, katolickich gazet, itede, Ma być to takie inernetowe centrum katolicyzmu od którego każdy katolik zaczyna pracę w sieci. Wierzę że zestawienie niezależnych głosów, często bardzo odkrywczych i ciekawych, może stworzyć nową jakość, coś, czego jeszcze nie było w polskim internecie. Jednym słowem poszukuję grup i ludzi, albo raczej interesujących ludzi i grup, którzy dadzą się zaprosić do współpracy. Ale też i czekam na takie osoby, które same zgłoszą swój akces do projektu. Moim zdaniem takie miejsce jest potrzebne aby pokazać jak olbrzymi potencjał posiadają katolicy i jak wiele jest dobrych stron w internecie. I jak wielu świetnych , trafiających w sedno katolickich autorów. Ile jest dobrej prasy. Bo tej świadomości nie ma. I my także jej nie mamy do końca.

    Chciałbym Ksiedza bardzo prosić o zgłoszenie Swojej strony. Zgłaszając ją, pozwoli Ksiądz odbiorcom serwisu na bieżące śledzenie materiałów pojawiających się na niej. Ale nie tylko. Mam nadzieję że strona ta pozwoli nawiązać ze sobą współpracę ludziom tworzącym szeroko pojętą literaturę katolicką. Wymieniać się spostrzeżeniami. Być może uda mi się później , skłonić użytkowników do wymiany myśli, do ciekawej polemiki z autorami artykułów i z innymi użytkownikami agregatora. A w ogóle to jestem ciekaw sugestii Księdza i oczekiwań co do tego serwisu, który tworzę :) Bo pierwszym moim założeniem jest, że ma być on dostosowany do oczekiwań użytkowników. Co do ewentualnego zastrzeżenia , że czas, którego jest mało, nie pozwoli przypilnować spraw związanych z ewentualną współpracą , odpowiadam - moim celem jest zbudowanie ( w najbliższym czasie) takiego portalu, w którym specjalny mechanizm automatycznie opublikuje zajawki tekstów z linkiem odsyłającym do strony źródłowej.

    Liczę na to, że Ksiądz potwierdzi swój udział w projekcie i prześle pierwszy link do materiału którym pragnąłby się na początek podzielić. Nie zostanie on opublikowany w całości. Jedynie jego krótki fragment. Jeżeli kogoś zainteresuje, wejdzie z mojego portalu na stronę Księdza. Bezpośrednio do tego artykułu do którego prześle Ksiądz link. Jeśli nie ma Ksiądz czasu to wystarczy zgoda, resztą ja się zajmę :)

    Pozdrawiam Księdza serdecznie życząc Błogosławieństwa Bożego w Nowym Roku
    Roman Misiewicz
    romekmisiewicz@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozwolić działać Panu! to dla mnie sedno zbawczej mocy Jezusa. W moim wypadku zadziałało, nie wiem czym sobie zasłużyłam, że jedna deklaracja, jedna myśl, że Go nie opuszczę, nie zdradzę, mimo.. mimo.. mimo... spawiła że złapał mnie Pan mocno za rękę a raczej za serce i trzyma... trzyma moco, a radość moja z tego ogromna! Panie Ty mnie nigdy nie opuszczaj!

    Chciałabym się też odnieść do powyższego komentarza. Myślę, że warto aby pomysł został zrealizowany, bo jest potrzebne takie miejsce, gdzie budziłyby się głosy przede wszystkim świadomych, młodych katolików, bo tych głosów potrzaba dziś światu bardzo. Popieram inicjatywę. Pozdrawiam i życzę realizacji projektu.

    Wszystim, tym którzy tu zagladaja i tym którzy nie zaglądają, życzę spełnienia się przesłania - niech każdego z Was Pan mocno złapie za rękę i trzyma!

    OdpowiedzUsuń
  3. „Uderzająca jest analogia pomiędzy katolicyzmem a socjalizmem, tymi dwiema przeciwstawnymi ideami. I tu i tam odrzucenie wolności sumienia, i tu i tam przymuszenie do dobra i cnoty, i tu i tam przymusowy uniwersalizm i przymusowe zjednoczenie ludzi, i tu i tam organizacja życia nie dopuszczająca swobodnej aktywności ludzkich sił. Państwo socjalistyczne nie jest świeckie, lecz wyznaniowe, podobne do państwa katolickiego, istnieje w nim panujące wyznanie, a pełnię praw posiadają jedynie ci, którzy należą do panującego wyznania. Państwo socjalistyczne uznaje tylko jedną prawdę, do której siłą doprowadza ludzi, nie pozostawiając wolności wyboru”

    Fiodor Dostojewski i idea upadku cywilizacji europejskiej

    Ja życzę przejrzenia na oczy i odrzucenia guseł i zabobonów w XXI w. Kultywacja folkloru przodków to domena ciemnogrodów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fiodor Dostojewski pisał:
    [...] "Wiemy, że życie i wybawienie od rozpaczy, [...] gwarancja dla całego wszechświata, zawierają się w słowach: "Słowo stało się ciałem"

    Świadectwo Oblicza znajdziemy nie tylko w wykładzie do ewangelji, ono jest przede wszystkim w wyrwanych rozpaczy przez Słowo Wcielone duszach.

    OdpowiedzUsuń